Top

Biegać czy nie biegać?

Biegać czy nie biegać?

Czy biegać w upalne dni narażając nasz organizm na przegrzanie, czy odpuścić i zaprzepaścić kilka miesięcy ciężkiej pracy ?

Odpowiedz jest prosta: BIEGAMY, ale z głową ☺️:
Pamiętaj o kilku prostych zasadach:

1. W miarę możliwości biegaj rano lub wieczorem kiedy temperatura jest znacznie niższa, jeśli nie masz takiej możliwości wybieraj miejsca osłonięte (las lub park) gdzie nie jesteś bezpośrednio narażony na promienie słoneczne.

2. Wyższa temperatura zmusza nasz organizm do większego wysiłku. Częstym skutkiem biegania w gorące dni jest udar cieplny. Spowodowany nie tylko wysoką temperaturą, ale również odwodnieniem i przetrenowaniem. Pamiętaj więc o większej ilości wody spożywanej przed, w trakcie i po wysiłku. Specjaliści radzą nawet 4.5 litra wody dziennie.

3. Zmniejsz swoją intensywność. Biegaj wolniej/krócej niż w chłodniejsze dni. Nie forsuj się i nie doprowadzaj do maksymalnego zmęczenia.

4. Jeśli masz taką możliwość biegaj z kimś. W teamie zawsze przyjemniej i bezpieczniej

5. Stosuj kremy z filtrem ochronnym. Oczywiste jest połączenie pracy z piękną opalenizną, ale poparzenie nikomu nie jest potrzebne

6. Ciuchy do biegania najlepiej w kolorze jasnym Czapka lub chustka również mile widziana.

7. Jeśli czujesz się zmęczony, nie spałeś, kiepsko jadłeś, mało piłeś – nie ryzykuj! Twoje zdrowie i samopoczucie jest najważniejsze !

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.