Top

Co pić i ile?

Co pić i ile?

Gorące dni zagościły u nas na dobre. Jedni narzekają inni są w siódmym niebie. Nie ważne do której grupy należysz każdy powinien zadbać o odpowiednie nawodnienie tym bardziej w upały, które raczej szybko nas nie opuszczą.
Każdy pisze o piciu 2l wody dziennie, tylko dla kogo? i jakiej? Osobiście polecam każdą wodę wysokozmineralizową bogatą w składniki mineralne takie jak wapń i magnez. Do takich wód należą: Muszynianka, Muszyna, Piwniczanka, Staropolanka i inne.
Ilość wypijanej wody zależy od wielu czynników:
Płci, masy ciała, wykonywanej pracy, wieku, aktywności fizycznej, temperatury i wielu innych. Dlatego drobna kobieta pracująca za biurkiem będzie musiała wypić 2l wody, a intensywnie trenujący mężczyzna ważący 90kg ponad 4l.
Dla osób ćwiczących 1% odwodnienia spowoduje spadek wydolności fizycznej i zmniejszy znacznie efektywność treningową. Dlatego tak ważne jest nawodnienie około treningowe, gdyż ubytek wody w trakcie wysiłku jest znaczny.
Zdecydowanie lepiej jest wypijać wodę małymi porcjami, a często niż dużą ilość na raz. Jak we wszystkim chodzi o nawyk i regularność,
a jak to wygląda u Was? Jeżeli chcecie dokładnie się dowiedzieć, ile powinniście pić wody – to pomoże Wam w tym trener personalny. Kraków to miasto pełne dobrych trenerów personalnych.

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.