Top

Dla kogo trening siłowy?

Dla kogo trening siłowy?

Dla każdego. Kobiet, mężczyzn, dzieci, sportowców, osób starszych, ludzi po kontuzjach chcących wrócić do zdrowia.

Dlaczego?

1. Rozwój siły wpływa znacznie na poprawę wszystkich zdolności motorycznych:
skoczności, wytrzymałości, szybkości, równowagi, gibkości itp. Im mięśnie są silniejsze tym jednostka pracy, którą należy wykonać będzie łatwiejsza. Niestety nie działa to w drugą stronę- pracując nad każdą z tych cech nie zbudujesz siły.

2. Trening siłowy zabezpieczy Twoje ciało przed kontuzjami.
Prawidłowo dobrany program harmonijnie rozwija sylwetkę bez dysproporcji mięśniowych. Dodatkowo zwiększa odporność więzadeł, gęstość kości i poprawia koordynację ruchową. Ważne jest jednak to, żeby nasz trening oglądał trener personalny. Kraków to miasto, w którym bez problemu takiego znajdziemy.

3. Zwiększa zakresy ruchomości wszystkich stawów.
Rozciągania, rolowanie na niewiele się zdadzą jeśli nie będziesz pracował w nowym zakresie ruchu i go utrwalał. Oczywiste jest to, że jeśli dana grupa mięśniowa jest za słaba to wszystkie techniki mobilizacyjne nie mają większego sensu bo ciało przechodzi w stan obronny aby nie dostać urazu. Nawet jeśli rozluźnimy te tkanki one po czasie wracają do swojego pierwotnego stanu. Rozwiązaniem jest trening siłowy, który nie tylko poprawi zakres ruchomości, ale również poprzez zwiększenie siły pozwoli na zachowanie zdobytego zakresu ruchu.

4. Trening siłowy poprawia stabilizację.
W dzisiejszych czasach kiedy modne są zajęcia funkcjonalne i stabilizacyjne na bosu, beretach i innych przyrządach cyrkowych można śmiało powiedzieć, że jest to jakiś koszmar. Trening z dużym obciążeniem bardziej poprawi waszą stabilizację i nie dlatego że ja tak piszę, tylko coraz więcej badań to potwierdza. Jeśli ćwiczysz na berecie to będziesz lepszy w staniu na berecie na pewno nie na boisku lub bieżni! Oczywiście może to być dodatek w pracy jakieś 10%, ale nie większość treningu!

5. Przyspiesza metabolizm.
Im większa masa mięśniowa tym tempo przemiany materii jest szybsze. Inwestując w trening siłowy, który zwiększy masę mięśniową zapewnisz sobie wyższy BMR (zapotrzebowanie na kalorie).

Nie zapominaj w swoim programie treningowym o ćwiczeniach wielostawowych z dużymi ciężarami. Przy prawidłowej technice przyniesie Ci to więcej plusów niż Ci się wydaje

 

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.