Top

Flora jelitowa

Flora jelitowa

Zadbaj o nią!

Co ją niszczy?
– cukier
– tłuszcze trans
– gluten
– antybiotyki
– niesteroidowe leki przeciw zapalne

Zakładając, że wyeliminowałeś te produkty z diety możesz dodatkowo wspomóc swoją florę kiszonkami! Kapustą kiszoną i ogórkami.

PAMIĘTAJ, że kiszone i kwaszone to różnica! Proces kiszenia zawiera korzystny kwas mlekowy, który wspomaga naszą florę bakteryjną, ułatwia trawienie i wspomaga odporność. Kiszonki zawierają dużo witaminy C,B i K. Natomiast kwaszenie jest procesem fermentacji drożdżowej, w wyniku której powstaje kwas octowy, który powoduje brak tak cennych bakterii kwasu mlekowego.
Niestety nazwy te zostały ujednolicone, dlatego jeśli widzisz gdzieś w składzie ocet to na pewno nie jest to dobry wybór!

Najlepiej robić samemu. Szybki i banalnie prosty przepis:

Ogórki układam w słoiku ciemniejszym końcem do dołu, przekładając babką, chrzanem i czosnkiem. Zalewam 3 litrami wody (1 łyżka soli na 1 litr wody), zakręcam i czekam około 1.5-2 tygodnie

U nas jedno się kończy, drugie się zaczyna

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.