Top

Jak zdrowo schudnąć?

Jak zdrowo schudnąć?

„Jemy po to żeby się wchłaniało, a nie wydalało”!

Prawdą jest, że 1kcal np. z mięsa = 1 kcal np. z lodów.

1000kcal ze słodyczy jest tymi samymi 1000kcal z polędwicy wołowej z komosą ryżową, olejem kokosowym i warzywami.

Ale…
Ile wartości odżywczych dostarczycie z ciastek, a ile z nieprzetworzonego, pełnowartościowego obiadu?
+ Zwróć uwagę na odpowiedź hormonalną, która stymuluje np. wyrzut insuliny.

Nie musisz jeść mniej – musisz zacząć jeść właściwie, ponieważ organizm nie zna matematyki tylko fizjologię!

„Utrata kilogramów nigdy nie jest dobrym założeniem. Należy zapomnieć o masie ciała i skupić się na rekompozycji – spalaniu tkanki tłuszczowej i budowaniu masy mięśniowej.”
dr William Evans

Najprościej mówiąc, odrzuć wagę w kąt i zmień swoje myślenie! Najważniejszym Twoim założeniem powinno być zrzucenie jak największej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu lub zbudowaniu masy mięśniowej.

Zainwestuj w to !
1. BMR (podstawowa przemiana materii) jest wyższa im większa jest nasza masa mięśniowa. 1kg = 50 kcal/24h 

2. Porzuć godzinne sesje cardio na rzecz treningu o wysokiej intensywności. Interwałował/HIIT/tabata zwiększa nasze EPOC (pobór tlenu po zakończonym treningu przez około 14h). Co daje nam 0.25 kcal/min mało ?
14h x 60min = 210 kcal za darmo !

3. Niski stopień przetworzenia produktów i umiejętność rozłożenia makroskładników żywieniowych w ciągu dnia.

Często jestem świadkiem spadku masy np. o 5kg… niestety sylwetkowo nie wygląda to najlepiej. Masa mięśniowa w dół, a tkanka tłuszczowa na tym samym poziomie co była, no ale Pani jest zadowolona bo przecież z 65kg zeszła do 60kg. Dlatego kontroluj swój skład ciała na wagach takich jak np. Tanita, a nie ślepo brnij w ilość kilogramów bo nie tędy droga.
Amen

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.