Top

Którą dietę wybrać?

Którą dietę wybrać?

5 podstawowych zasad przy wyborze odpowiedniego żywienia:
1. Nieprzetworzone produkty.
2. Dobrej jakości i z pewnego źródła.
3. Pełnowartościowe.
4. Najlepiej sezonowe.
5. Unikać produktów, które nam nie służą (uczulenia, nietolerancje pokarmowe, szkodliwe substancje).
Idąc dalej, internet zasypuje nas co chwilę nowymi metodami i dietami cud.

Ketoza? Samuraj? Paleo? Wegetarianizm? Weganizm? Carb back loading? Intermittent fasting? Carb targeting? Itd?

Sporo tego… Każdy z nas jest inny, nie tylko z wyglądu, charakteru, genów, ale i potrzeb. To co działa na jednego drugiemu może szkodzić. Nie ma jednego złotego środka, ani w treningu ani w diecie. Musisz znaleźć system, dostosowany konkretnie do Ciebie, na który Twój organizm będzie dobrze reagował.

Czym należy się kierować?

1. Reakcja organizmu. Słuchać go, on Ci podpowiada co jest dla niego dobre.

2. Samopoczucie. Jeśli ciągle jesteś głodny, ospały, brak energii, podjadasz, źle śpisz lub jesteś rozdrażniony, to na pewno nie jest styl żywieniowy dla Ciebie.

3. Wygląd. Jeżeli wprowadzasz jakąś dietę i zaczynasz wyglądać gorzej, tyjesz, jesteś ulany, cellulit, pogorszenie cery itp. to również jest informacja, że Ci ten system nie służy.

Nie ważne jaka jest moda i jakie są Twoje przekonania, jesz po to żeby być zdrowym!

Dlaczego jedni na ketozie są pełni energii i mogą trenować godzinami bez spadków mocy, a inni chodzą wkur… i trzęsą im się ręce?
Dlaczego jeden wegetarian jest chudy jak patyk, a inny ulany lub nawet gruby?
Przecież każdy z nich je to samo!

Jednak reakcja organizmu każdego z nich jest inna i to jest zasadnicza różnica i sedno sprawy!

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.