Top

Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha 

Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha 

1. Trening siłowy
przysiady
martwe ciągi
pompki
podciąganie
wyciskanie żołnierskie
spacer farmera
pchanie „sanek”
itd.

2. Stabilizacja w 4 płaszczyznach
Antywyprostna (Plank)
Antyzgięciowa (Reverse Plank)
Boczna (Side Plank)
Antyrotacyjna (z dodatkowym ruchem ograniczającym rotacje w obrębie klatki piersiowej i miednicy)

3. Ćwiczenia stabilizujące w pozycji pionowej
Jednonoż (bułgarski przysiad)
Jednorącz (wyciskanie hantli jedną ręką)
Jednonóż i jednorącz (martwy ciąg na jednej nodze z obciążeniem)

4. Dynamiczne rzuty piłką lekarską
w ziemię
ze skrętem w ścianę
za siebie

5. Biegaj o wysokiej intensywności (szybkościowa praca mocno angażuje mięśnie stabilizujące)
sprint
interwał

6. KTE i TTB czyli kolana do łokci w zwisie lub trudniejsza wersja stopy do drążka

7. Brzuszki Jandy (uniemożliwiają pracę mięśni zginaczy bioder, które w wielu przypadkach głównie wykonują robotę zamiast mięśnia prostego brzucha)

8. Power Wheel

Pamiętaj jednak, że nawet najsilniejszych mięśni brzucha nie widać pod za dużą ilością tkanki tłuszczowej! Nie da się również zrzucić jej nadmiaru tylko z jednej okolicy, ucieka ona z całego ciała.

Dlatego też silny i stabilny core robi się na treningu, ale odsłania się go w kuchni – tym co jemy

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.