Top

Podciąganie – ćwiczenie nie tylko dla mężczyzn!

Podciąganie – ćwiczenie nie tylko dla mężczyzn!

Często spotykany klasyk:
Mężczyźni robiący tylko górę ciała w szczególności zestaw imprezowy klatka + biceps ewentualnie pokuszą się zrobić plecy i barki. Przysiady wykonują jedynie siadając i wstając z fotela myśląc, że to wystarczy. Zazwyczaj chodzą w długich spodniach bo nóżki mają jak patyki. Przykre…

Ale my kobiety mamy podobnie tylko na odwrót! Wszystkie robimy dół ciała: nogi + oczywiście poślad!! Natomiast dla większości wszystko co leży wyżej niż brzuch już nie istnieje. Boimy się, że będziemy miały biceps jak koksy z siłowni od 4kg hantelek. Smutne…

Jednak jak to mówią: „Plecy w życiu trzeba mieć” Jak dla mnie silne plecy nie dość, że są sexi to jeszcze trzymają centum naszego ciała czyli kręgosłup.
Jednym z najlepszych, ale tym samym najtrudniejszych ćwiczeń na mięśnie grzbietu jest podciąganie.

Jak rozpocząć tę przygodę?

Zacznij od zwisu, aby wzmocnić uchwyt.
Naucz się prawidłowo spinać łopatki i angażować mięsień najszerszy grzbietu wykonując bardzo niewielki ruch w górę. Siła ma przede wszystkim iść z pleców, a nie z rąk.
Podciąganie negatywne czyli opuszczanie się z drążka -wykonujemy jak najwolniej.
Do podciągania wykorzystaj pomoc np. gumę lub maszynę. Pamiętaj, że ruch w dół i w górę jest z taką samą prędkością.
Jeśli jesteś w stanie wykonać to ćwiczenie sam – poprawnie (bez bujania i szarpania, i gdy faza wznoszenie i opuszczania trwa tyle samo – nie za szybko) 10 razy wtedy możesz dołożyć obciążenie zewnętrzne.

Możesz podciągać się w 3 uchwytach:
nachwytem
podchwytem
młotkowo

Jak również z różnym rozstawem rąk:
szerzej niż barki
na szerokość barków
wąsko

Girls! We can do it

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.