Top

Posiłek po treningu

Posiłek po treningu

Posiłek potreningowy !

Jak dla mnie, dwa najważniejsze posiłki w ciągu dnia to śniadanie i właśnie posiłek po treningu! Nie ważne jaka pora, rano czy późny wieczór w ciągu godziny musisz zjeść ! Dlaczego i co ? To najczęściej pojawiające się pytania.

Zauważyłam, że prosty przekaz najbardziej trafia do ludzi. Podstawową sprawą jest zrozumienie całego procesu, ponieważ bez tej wiedzy dalej nie będziemy wiedzieli dlaczego i co konkretnie nasz organizm potrzebuje. Pozwolę sobie na pewne porównanie
Wyobraź sobie, że intensywny trening powoduje w Twoim ciele pożar. (W praktyce jest podobnie, wszystkie procesy zachodzące w tym czasie są niszczące, dopiero w stanie odpoczynku dochodzi do regeneracji i budowy mięśni).
Czego potrzeba do ugaszenia pożaru ? Strażaków – czytaj węglowodanów i wody – czyt. białka. Aby strażacy mieli siłę gasić pożar niezbędna jest im energia. Węgle proste takie jak np. owoce, makaron, białe pieczywo, ryż. Ich zadanie to odbudowanie glikogenu w mięśniach, który przyda się na następny trening 🙂
Nasi strażacy mają już siłę więc mogą pożar ugasić i w tym momencie białko, które uległo rozpadowi podczas treningu musi być uzupełnione. Dla pełnej regeneracji i budowy mięśni. Może to być kurczak, indyk, twaróg, jajka, chude ryby, owoce morza, kefir, odżywka białkowa.

Niestety nasz organizm jest bardzo sprytny. Jeśli nie dostarczymy mu pokarmu do regeneracji, zorganizuje on sobie go sam. Najlepszym źródłem dla niego są nasze mięśnie. Jeśli trenujesz, a później nie zjesz katujesz się podwójnie! Taki stan doprowadza do przeciążeń, trwałych uszkodzeń i kontuzji. Zadbaj o siebie nie tylko podczas trwania treningu, ale również po jego zakończeniu!
pół worka ugotowanej kaszy jaglanej
banan
woda kokosowa
3 żółtka
miarka odżywki białkowej
1 łyżeczka oleju kokosowego

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.