Top

Aktywność fizyczna w ciąży – jakie plusy dla dziecka?

Aktywność fizyczna w ciąży – jakie plusy dla dziecka?

Jeśli nie dla siebie to może dla dziecka?
Dziś trochę o pozytywach dla malucha związanych z aktywnością fizyczną mamy

Korzyści krótkoterminowe:

Płody i noworodki matek aktywnych fizycznie wykazują lepszą tolerancję na wiele czynników stresogennych występujących zarówno przed porodem, jak i podczas jego przebiegu, co powoduje zmniejszenie częstości stanów zagrożenia płodu. Dzieci są szczuplejsze (mniej tkanki tłuszczowej), bardziej żywotne, cechuje je szybszy rozwój psychomotoryczny, są też łatwiejsze do uspokojenia.

Korzyści długoterminowe:

Prawdopodobne jest, że różnice obserwowane u dzieci matek ćwiczących powstają w okresie płodowym, w mechanizmie wdrukowania neuronalnego, metabolicznego i sercowo-naczyniowego. Nie wyklucza się też, że takie dzieci w życiu dorosłym cechować się będą większą wrażliwością na insulinę i mniejszym ryzykiem chorób układu krążenia, ponadto będą sprawniejsze fizycznie i bardziej inteligentne. Na razie, po przebadaniu dzieci w wieku 1-5 lat, których matki ćwiczyły w ciąży, stwierdzono, że pozytywne różnice w rozwoju psychomotorycznym utrzymują się jeszcze w wieku 5 lat.
Fizjologia ciąży – Grzegorz H. Bręborowicz

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.