Top

Jaki powinien być cel treningów w ciąży?

Jaki powinien być cel treningów w ciąży?

37 tygodni i 4 dni jesteśmy we dwie.
Zaskakuje mnie fakt jaką metamorfozę przechodzi kobieca sylwetka przez 9 miesięcy i nie mam tu wcale na myśli kilku czy kilkunastu kg, których nam przybywa.
Zacznijmy raczej od zmiany środka ciężkości, po modyfikację biomechaniki ruchu, kończąc na rozciągnięciu jednych struktur, a przykurczu innych aby kompensować wariację jakie zachodzą w ciele. To wszystko dzieje się z dnia na dzień, niezależnie od nas. Zmiany zachodzą dla dobra dziecka, często kosztem zdrowia mamy.
Dlatego świadomość prawidłowej postawy ciała i umiejętność utrzymania naturalnych krzywizn kręgosłupa przekłada się na zmniejszenie dolegliwości bólowych związanych z ciążą. Brzuch naturalnie ciągnący do przodu, zwiększa przodopochylenie miednicy i bóle odcinka lędźwiowego murowane. Jeśli masz kłopoty z dolnym segmentem pleców pilnuj „podciągnięcia miednicy pod siebie” we wszystkich czynnościach dnia codziennego.
Dodatkowo plan treningowy dla kobiet w ciąży powinien spełniać następujące cele:
– Ukierunkowany na wzmocnienie słabych punktów, i rozciągnięciu nadmiernie przykurczonych.
– Zapobiegać lub zmniejszać istniejące już dolegliwości bólowe.
– Uczyć prawidłowych wzorców ruchowych.
– Przygotować do wysiłku jakim jest poród. Jeżeli chcecie takie ćwiczenia wykonywać gdzieś blisko domu – w miastach typu Kraków można znaleźć siłownie na zewnątrz, co jest dobrym rozwiązaniem.
Zdecydowanie nie jest to czas na:
⦁ Bicie rekordów.
– Udowodnianie sobie i innym, że dam radę.
– Zacznę ćwiczyć żeby nie przytyć.

Tak więc słuchaj swojego ciała i rób swoje.
Nic na siłę – tylko dla siebie i dziecka!

Share

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.